1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Arap basınından 'Bank Asya' yorumu
Arap basınından 'Bank Asya' yorumu

Arap basınından 'Bank Asya' yorumu

Arap basını Bank Asya'ya TMSF tarafından el konuşmasına ne dedi? İşte çarpıcı yorumlar:

A+A-

Suudi Arabistan'da yayınlanan Al-Watan gazetesinin internet sitesinde yayınlanan haberde, 17-25 Aralık yolsuzluk ve rüşvet operasyonlarından sonra Hizmet Hareketi'nin yaklaşık 2 yıldır "Erdoğan ve hükümete yakın medyanın iftira ve karalama kampanyalarının hedefi haline geldiği" belirtildi. Haberde camiaya yakınlığıyla bilinen işadamları tarafından kurulan Bank Asya'nın "Erdoğan tarafından ele geçirildiği" yorumu yapıldı.

Arap âleminde en fazla takip edilen haber portalları arasında yer alan Al-Watan,Erdoğan'ın "kendi yolsuzluklarını örtmek için İslam âlimi Fethullah Gülen ve ona yakın kişilere saldırdığını" yazdı. Haberde, Bank Asya'nın "ele geçirildiği" gün, Erdoğan'ın başka bir katılım bankasının açılışını yaptığına da dikkat çekildi.

KUVEYT GAZETESİ: KANUN DIŞI SİNDİRME OPERASYONU

Kuveyt merkezli Rooyah gazetesinin internet portalında ise "Erdoğan, kanun dışı bir şekilde ülkenin en büyük (katılım) bankasına el koydu" ifadesi kullanıldı. Haberde Bank Asya'nın iflas etmediği halde böyle bir uygulamaya maruz kalmasının gerekçesi şöyle anlatıldı: "Recep Tayyip Erdoğan, kendisine muhalif herkesi sindirmeye çalışıyor."

Zaman'ın haberine göre, Suudi Arabistan orijinli Dar El-Ahbar gazetesinin web sitesi de, "Erdoğan kendisine karşı çıkanların bankasına el koydu" yorumunu yaptı. Haberin detayında, "Erdoğan ve hükümetin, kendi yanlışlarını örtmek için tüm dünyada saygın bir İslam alimi olarak bilinen Fethullah Gülen'e yakın kişilere karşı hukuksuz işlere giriştiği" belirtildi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.